Bli en del av framtidens mäklarkedja
Mot något friare och större
Drömmer du om att bli din egen och leda nästa generations mäklare in i framtiden? Vill du bryta ny mark med oss på Mäklarhuset? Som kontorsägare är du också delägare i Mäklarhuset – Sveriges största, fria, privata mäklarkedja som inte drivs genom franchising. Här får du spelrum för dina egna idéer och ditt entreprenörskap, samtidigt som du får stöd i styrkan hos en kedja med gedigen 50-årig historia.
Om Mäklarhuset
- Engagerade medarbetare
- Kontor i Sverige och Spanien

Mäklarägt från start
Mäklarhuset grundades 1973. Redan då var idén att samla drivna mäklare under ett varumärke. Sedan 1998 är vi en rikstäckande kedja och idag har vi omkring 110 kontor från norr till söder samt i Spanien.
Mäklarhuset är en av Sveriges största mäklarkedjor och topp tre på många marknader. Framgången vilar på en enkel idé att mäklarna ska driva kedjan tillsammans.

Två tydliga fördelar
Att kedjan ägs och drivs av mäklare har två tydliga fördelar. Tillsammans är vi starkare än var för sig. Och genom att äga och driva kedjan ihop ser vi till att våra gemensamma resurser går till att göra kedjan bättre. Inget annat.

En kedja av mäklare, för mäklare
Tillsammans har vi byggt den kedja vi tycker passar mäklare och framtidens kundbehov bäst. Vi har framtidssäkrat vår kedja med smarta digitala verktyg. Det handlar om system som gör mäklarens arbete enklare och mer effektivt, och tjänster som får oss och kunderna att sticka ut.
Vi har också fokuserat på att skapa en stark kultur och gemenskap, där vår kedja är en plattform för samarbete och personlig utveckling genom träffar, utbildningar och konferenser.

Branschens smartaste mäklarstöd
För att stötta våra mäklare har vi utvecklat branschens smartaste mäklarstöd. Vårt egna egnautvecklade affärssystem Dialog reducerar flera timmars rutin- och pappersarbete varje vecka, samtidigt som det bidrar till att genera leads och hjälper dig att hålla koll på affärer och processer. Vi har helt enkelt automatiserat mycket av mäklarens mest tidskrävande arbete.
Vi har också utvecklat ett eget kundcenter som ger våra mäklare personligt stöd med att boka och följa upp leads, strukturera försäljningar, kundkontakter och mycket annat.

Ett företag som kunderna kan lita på
Vi vill inte bara erbjuda det bästa, utan vara de bästa på marknaden. Vi känner tillsammans ett ansvar för vårt rykte och att vara den mest engagerade kedjan i branschen.
Så länge som man mätt kundnöjdhet i vår bransch har Mäklarhuset antingen vunnit eller legat i toppen. Lägg därtill höga ratings i våra egna mätningar och externa omdömen av mäklare. Vi brukar helt enkelt säga att vi har nöjdare kunder.

Att driva kontor inom Mäklarhuset
Resan från entreprenörsdröm till eget kontor, eller från egen verksamhet till att bli en del av vår kedja är alltid unik och anpassad efter dig som individ. Men vi kan ändå säga några ord om vad du får och hur vi lotsar dig från start till mål. Ännu mer berättar vi när vi ses.
Kontorspaketet
Den som startar kontor i vår kedja får tillgång till en mängd smarta tjänster med hög kvalitet och till konkurrenskraftigt pris. Mäklarhuset erbjuder en plug n play-lösning med tillgång till:
-
- Rekryteringssystem
- Rådgivning
- Avtal och mallar för all personalhantering
- Support arbetsrätt
- Karriärmodeller - alternativa bolagsmodeller
- Introduktionsutbildning för nyanställda
- Medarbetarundersökningar och analyser
- Urvalsmodell rekrytering
- Samarbetsavtal uppdragsutbildning
- Employer branding aktiviteter
- Ledarskapsutbildningar
- Säljskola för mäklarstudenter
-
- Eget kundcenter leadsbearbetning och kundvård
- Säljutbildningar
- Visningskoncept - Smarta visningar
- Digitala verktyg för säljledning och kompetensutveckling
- Mentorskap
- Certifieringsutbildningar nyproduktion
- Erfarenhetsutbyte och regionala träffar
- Konferenser
- Support och coaching verksamhetsutveckling
- Undersökningar och analyser
- Försäkrings -och besiktningslösningar
- Banksamarbete
-
- Egen utvecklingsavdelning
- Eget affärssytem - Dialog/Mspecs
- Integrerat värderingssytem
- Integrerat tipssytem bank
- Smart affärsprocess timeline
- Intranät
- Säljtavla
- MRM-system
- Integrerad telefoni
- IT-support
- Sökmotor för emotionellt sök
-
- Verktyg och mallar för produktion av annonser
- Upphandlade kanaler för objektmarknadsföring
- Utbildning och support
- Brandbook och grafiska manualer
- Sökoptimering
- Sociala medier
- Automatiserade texter för objektsbeskrivning
- PR
- Analyser och kundenkäter
- Digitala annonspaket
- Bilder i HD-kvalitet
- VR-visningar
- Interaktiva verktyg för att göra om bostaden
- Kundklubb
- Avtal fototjänster och planritningar
Från intresset till eget kontor
Processen från vårt första möte till du startar kontor i vår kedja ser ungefär ut så här:

Innan du öppnar kontor
- Första samtal med säljchef
- Djupare dialog och sekretessavtal tecknas
- Du träffar vd och flera nyckelpersoner på Mäklarhusets huvudkontor
- Du fattar beslut om du vill ansluta dig till kedjan
- Du gör en marknadsplan och budget med stöd av försäljningschef
- Din ansökan om att ansluta dig till kedjan skickas till Mäklarhusets styrelse
- Mäklarhuset styrelse fattar beslut om de ska godkänna din ansökan

Onboarding
- Planera för öppning av kontoret
- Få tillgång till alla system och våra samarbetspartners
- Introduktionsdag på huvudkontoret
- Tillgång till mentorkontor
- Plan för året ihop med försäljningschefen
- Deltagande vid utbildningar, ägarmöten och kickoff
Redo för nästa steg i karriären?
Vill du bli en del av vår utveckling, så är du välkommen att höra av dig för en diskussion.
Ingegärd Carlson
Vice VD
070-422 66 10
ingegard.carlson@maklarhuset.se