facebook tracking

Så lyckades Viktor göra över 100 bostadsaffärer på ett år

viktor-MH-Vasteras.png

I början på året utsågs Viktor Eliasson till Årets Mäklare på Mäklarhuset. 2017 hade han nämligen hunnit med att göra 136 bostadsaffärer. ”Det hade aldrig varit möjligt utan våra smarta mäklarstöd”, säger Viktor.

Viktor Eliasson arbetar sedan 2011 på Mäklarhuset i Västerås. Han är ofta med i toppen bland de mest säljande mäklarna i kedjan. Han triggas av försäljning och kundmötet, och poängterar att utmaningen är att göra många affärer och samtidigt ha nöjda kunder.

”Varje affär kräver stort engagemang och mycket tid om det ska bli bra och kunden ska bli nöjd. Tid är mäklarens viktigaste resurs. Det gäller att använda din tid på bästa sätt”, säger Viktor.

Så hur lyckades Viktor göra 136 bostadsaffärer förra året? Det vill säga i snitt en affär var tredje dag.

”Det är tack vare våra mäklarstöd. Vi har ett digitalt affärssystem som hjälper oss att hålla koll på alla försäljningar och alla leads in i minsta detalj. Exakt var i processen allt befinner sig. Ska du hålla många bollar i luften samtidigt funkar det inte att skriva upp saker på papper. Jag måste veta exakt. Systemet säger åt mig precis vad som ska göras och när”, säger Viktor.  

”Sedan har vi ett eget Callcenter som hjälper oss mäklare med kundkontakter. De följer upp leads, bokar säljmöten och gör uppföljningssamtal efter visningar. Det är många samtal som ska ringas varje vecka som jag slipper. Jag kan helt fokusera min tid på heta leads, kunder i försäljning och de spekulanter som är redo att lägga bud. Det sparar massor med tid”, säger Viktor.

Mäklarhusets egenutvecklade affärssystem heter Dialog. Där struktureras mäklarnas leads och försäljningar i en tydlig process. Systemet organiserar även ett kundregister så att det blir enkelt att hålla kontakt med tidigare kunder eller spekulanter för framtida affärer. Mäklarhusets Callcenter består av egen, utbildad personal. Ungefär som mäklarassistenter på distans.

För Viktor hade säljrekordet aldrig varit möjligt utan Mäklarhusets mäklarstöd.

”Utan Dialog och vårt Callcenter hade jag max hunnit göra hälften så många affärer per år. Med de här verktygen kan jag få mycket mer gjort, utan att göra allt själv. Framtidens sätt att jobba är digitalt och där ligger vi långt framme”, avslutar Viktor.

Läs mer om Mäklarhusets sätt att arbeta och verktyg för mäklare här.

Lediga tjänster

Alla jobb
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor